ENGLISH

סודות ההגדה לפסח-

תכונות האופי לפי השם   מהו יעודך?   תחזית שנה אישית   תחזית חודש אישי   תחזית יום אישי   משמעות יום הלידה   מה היית בגלגול הקודם   מי אתה באהבה ?   האות ראשונה בשמך ומשמעותה   התאמה זוגית

סודות ההגדה לפסח- בראי הקבלה

מה הכוונה חירות ? האם יש גאולה?

מה משמעות של המבנה " סדר" , ליל הסדר? מה משמעות המילה פסח?

המטרה היא להגיע  לחירות. על איזה חירות מדובר?. חירות מתבניות. אדם יוצר לו תבניות והחיים מנפצים לו אותן. כאשר כל התבניות מנופצות אין קשיים והאדם בתוך האחדות. כולנו עובדים יחד, יש 7 מיליארד נפשות חיות בעולם? אי אפשר לנפץ תבניות לבד. והרי כל "העבודה" כמו נשפכים לתוך בריכה של שקט שעולה לאור האין סוף. שם יש נקודה שבה כולנו מתחברים. ככל שהכל עדין יותר – מ ת ח ב ר י ם.

פסח- פה שח. להזהר בלשונינו. לא להרשיע, לא לרגוז לא לבקר. הפה יוצר מציאות. לעשות השתדלות. במקום זה אפשר להיות עסוקים בבניה, עשיה תרומה והנצחונות כמה שהם קטנים – הם נצחונות...

אז לעניינינו- הסדר  בליל הסדר הוא כזה....

יש 13 שלבים להגדה. 13 גימטריה= אחד= א ה ב ה. 

אנו יוצאים מעבדות הפרט לאחדות שהיא חירות. ממחשבה מצומצמת  "אני אני אני" ל"כולנו אנו אנחנו".

1-     קדש-

קדוש הוא מופרד ומופרש? זה רק בתודעה- לכולנו יש מרכז המוח שבו יש אור לבן והוא כמו פריזמה שמשם מתחלקות כל הצבעים והקרניים  לצבעי הקשת. כמו ירושלים- מרכז העולם מרכז רוחני. עם ישראל הוא המוח של העולם. אנחנו לא מופרדים מאחרים רק- המובילים. לכל אחד יש תפקיד לא חשוב יותר או חשוב פחות. כולנו חלק מהשלם.

קדש זו הארה- שאנחנו תודעה אחת, נולדנו לאחד, לאהוב. להתקדש זה כמו להתגייס.

2-     ורחץ-

טהרה, לא פיזית טהרה פנימית יש תמיד בליבנו. לא תנקום וטיטור טינה. הלב הוא הרחצה. לא להתבוסס בעבר- במצרים היינו עבדים לא להשאר שם- לעבור קדימה. לראות קדימה.

3-     כרפס-

כפר -"ס"= 60 כוחות הנפש יעברו כפרה. עבדנו בפרך- כל אחד צריך לעבור את כל המציאויות, גר- אלמנה, גרוש, כולנו, ... אחרת לא נבין זה את זה. כנבין נאהב. אי אפשר לאהוב מבחוץ , אם יש טיפת ניכור – ביקורת – לא אוהבים. ואם יש ביקורת עוברים תהליך ... כדי להעמיק את הנפש עד למקום הכי עדין כי אנו לא רוצים להיות גסי רוח. כרפס- בשלות הנפש. אין אדם רע או טוב, אלא- בשל או בוסר. כשמערבבים במי מלח זה מזכיר דמעות.

4-     יחץ-

מלשון חייץ. חייץ מעבודת הפרך . 60 כוחות בנפש הכל מתפוגג בטעם הכרפס , כל מה שעברנו במשך השנים. הכל נשכח. לפי דרגתו של האדם. לחירות יוצאים יחד. לא לבד- עם המשפחה הורים וילדים וחשוב להרגיש נינוחות ונעימות.

שוברים מצה לימין שמאל ואמצע. ימין חלק הגדול כמו האות "ד" שמאל "ו" כדי להבין איך היקום עובד. איך? הכל יחד במצה אחת. ימין חלק שמאל חלק קטן וחבינהם- חושך = שלישי. מאחדים את החושך והאור. יש חכם תם רשע וזה אינו יודע לשאול- יש את כולנו לכולנו תפקיד. כולנו יחד.

 

5-     מגיד-

סיפור ההגדה? מלשון חיבור ל"אגד" ( לא אוטובוס אגדJ ). ההגדה היא גם אוגדת ויש "גיד" שמחבר בין האברים. ההגדה מחברת הכל. עד שיוצאים לחירות.

6-     רחצה-

להתנהל אחרת הפעם. יש 2 טהרות יש רחץ בהתקדשות ועוד טהרה – לרחוץ ידיים. 3 על כל יד. לפני האוכל. לא רוצים להפירוד בין התודעה לידיים, רוצים לאחד בין הטהרה בראשונה לידיים ע"י הברכה וחשיבה כשהידיים מול הפנים והראש. שהמחשבה והידיים יתאחדו.

7-     מוציא-

המוציא לחם מין הארץ- חיבור ואיחוד. לחם מלשון הלחמה. גם המצה נקראת לחם.

יש מלאכים שממונים על השפע ופרנסה. בפסח יש תיקון על הפרנסה. הארץ מלשון רצון. "המוציא לחם מין הארץ" זה הרצון יחבר את הכל לאחדות.

מצה- מיצוי- או ה"מיץ" או חמץ – להחמיץ את המטרה. זמן לתקן את העצלות וההזנחה. את העייפות- לא להחמיץ. זה קורה לנו כש איבדנו אמונה או חזון- מתעייפים ומחמיצים .

8-     מרור-

חסה- מרירות= מרה= מים= מרים או אנשים מרירים. ואז אין טעם טוב בפה. עבודה רוחנית היא מרה. לאדם הראשון האמת היתה מתוקה והשקר- מר. והתהפכו היוצרות. התשובה היא להתמודד- העץ הוא ההתמודדות. : התמודדות עם רגשות מרים. מתקנים מר ע"י מאכל מר. כמו למשל מריבה- היא הייתה מתוקה . עכשיו מר בנשמה אז הולכים לדבר ולתקן – בעבודה ריגשית שיא מרה . ואז מתהפך ל"רם". לאכול מצה- דיקט – זה מבאס. זו עבודה ריגשית. וזה מביא להתרוממות... להתמודד ולא לברוח. שווה.

9-     כורך-

על כוכו- מחוייב במציאות. אנחנו חלק ממכונה ענקית. האם הבחירה חופשאית? אך כאן בדיוק החירות. כל מה שתרצה מעבר לכך זה פנטזיות, לא מה שבאצמת נכון לך. ההווה האמת היא פותחת הכל התודעה- שזו המציאות התודעה שהאל בכל ואנו רק חלון  דרכו הוא נשקף- למה באנו? לאהוב לבטא רוך ועדינות. והכריכה היא הזכות להוולד כך. אנו כרוכים עם האל הוא הכורך כה- רך מהמילה רכות הרך האמיתי.

10- שולחן עורך-

עריכת השולחן- לאכול המתינו. זה מתקן את השכל. לאכול בישוב הדעת. שימוש לא נכון באכילה גורם לבעיות. צריך להתכוון ולהתבונן בכל דבר. לאכול בויתור, לא לאכול הרבה. תיקון האכילה והשתיה. אם אוכלים לפני הזמן אוכלים בוסר ואז יש תיקון. לעבי הכרס- יש עייפות בסוף הימים יהיה רזה- כי מתעייף .

11- צפון-

אוכלים את ה"צופן" – האפיקומן. אפיקומן נקרא שלמות החסרונות. שכל החסרים יתמלאו. – כדאי להשאיר מקום לאפיקומן בבטן אפילו כזית רצוי לאכול כמות של 3 זיתים. 26גר'*3 = 78 גרםאפיקומן. ולאכול לאט. החסר... האדם מרגיש שהוא דל שחסר לו. אם אדם חושב שיש לו הוא שנון וכו אז יהיה העני הכי גדול. אוכלים מהאפיקומן מהחלק השבור הגדול ה"ד" מלשון "דלות". ולאכול הענוה. איפה האור מוצפן? = הגאוה מסתירה הכל.

12- ברך-

לברך את ברכת המזון – זו ההתברכות על הטוב שיש. יש שותפות בטוב. בברכה נכנס הטוב.

13- הלל-

בזמנים אלה – קרו הניסים לעם ישראל. וצריך להזכיר את זה . נס- הוא חיבור- נס הוא החיבור ליש כשנשברת תבנית מחשבתית. ועל זה אומרים הלל.  לעולם לא לוותר אין יאוש כלל. צריך עוצמה כדי לשנות את הטבע אם באיכות ואם בכמות. ולכן צריך לעבוד יחד. אין אובדן ברוחני. יש התמרה. מרות ומחלות היו על העם, היאוש היה טוטאלי, בשואה. יש תחיה יש תחיה מעפר ואפר. האפר ידוע כדשן הכי טוב . מכאן ההתפתחות גדולה.

 

חשוב לגמור עם ההגדה עד חצות. ואז..... יוצא אור גדול שיביא הוויה שונה , צריכים את כולם משתתפים ילדים מבוגרים – כולם - זה הכוח לצאת לחירות  הללויה.

 

ליה לואיס

03-5220343

www.lialewis.co.il

תודה לרבי נחמן מברסלב- ולרב אריק נוה

 

 


תגובות למאמר

הוסף תגובה

שם:
אימייל:
נושא התגובה:
תגובה:

תגובות למאמר

תודה והערכה

תודה רבה לך על המדרש הזה. יהיה לי על מה לדבר בפסח. אשמח אם כל מועד תפרסמי דברים דומים. ברגשי תודה כבוד והערכה חג שמח יגאל
יגאל 20:12:47  10-04-2014